Smile and wave... - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Janno Laan - WaarBenJij.nu Smile and wave... - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Janno Laan - WaarBenJij.nu

Smile and wave...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Janno

08 Oktober 2008 | Zambia, Lusaka

I got a new job (p4p), including a ne boss: Felix, een droge brit die veel fuck zegt. Hij neemt me mee naar organisaties. First meeting was just Russian to me. These people do not make full sentences they just add up all sorts of abbreviation with some actual words in between. ‘He felix, the IMP of grain is crashing, CHC wants to be involved by the way, but OTI is just a joke to me. Oke, so ZNFU will be there, CIST, ZAMACA and the boys from WCS. So I’ll have to send a PQ to HQ and get their approval.’ At the moment I just put into practice the penquin wisdom: ‘Just smile and wave boys’ (from the movie Madagascar). And white people (with whom the conversations usually are) when they lived here long enough start inward talking, giving me a hard (and most of the time embarrassing) time answering their questions. But it’s always nice to be out of office. The meetings are really informal: they talk about wife and kids, then they talk business and then they switch to their next squash appointment. The informality puts me on ease, I just drink my cup of tea, take notes so I can pretend I am getting it, memorize the guys name so I can use it in the thank you at the end, and look around the office mainly (at WFP every office has at least five maps, mine has eleven:), Bas this will be a real Walhalla for you, I’m sure..).

ook nog een paar vragen aan jullie:
- Hoe gaat het in de strijd tussen Obama en Mccain?
- Hoe is de ub?
- hoe was de huwelijksreis ludger en hanna?
- Breaking news uit Nederland, heeft balkenende een nieuw kapsel of dat soort dingen? Let me know…

Wist je dat…
* ik en veron zaterdag zeker 6 uur over boodschappen doen gedaan hebben, dan mis je toch albert.
* er net een collega mn kantoor binnenstapte om hallo te zeggen en te zeggen dat ik vaker bij hun op het kantoor moet komen om te zeggen hoe het met me gaat 'we want to see more mzungu (witte) face walking into our office', moest erg lachen, wat zijn het toch sociale wezens.
*het zand hier echt rood is, zoals ze in de film ‘blood diamond’ zeggen ‘it’s because of all of the blood that have been spilled here’.
*Weten jullie hoeveel postzegels er gelikt zijn om onze stage hier te betalen???!? Just take a wild guess, let’s see who makes the best…
*een andere jongen (laurentiu) van dit programma (hij zit in Madagascar) gebeten is door een hele familie spinnen en nu flink ziek is.. David, de relaxde brit waar we bij inwonen, heeft als devies ’If they’re not flat, flatten them’…
- ik net de mooiste vlinder zag (oke, op die in peru na dan lud..), bleef heel de tijd voor me vliegen en toen ging naar binnen om camera te halen, gone with the wind.. ik denk dat sommige dingen zijn gewoon te mooi om op foto vast te leggen..

  • 08 Oktober 2008 - 10:01

    Lara:

    No sport without injuries... nog zo'n David quote....

    Klinkt goed allemaal! Zag een vacature voor het P4P project van WFP. Solliciteren?

    Geen breaking news uit Holland. Behalve dan dat onze kapitalistische makrt op instorten staat en half Nederland blijkbaar z'n geld op een of andere IJslandse bank heeft staan die failliet is... Koud hè!

    1-0 voor Obama...

    Liefs Lara

  • 08 Oktober 2008 - 10:13

    Jan-Willem:

    Pretty hot area for a Penquin, bro!

    Obama en Mccain hadden gister hun 2e debat. Correspondent van NOS zei dat Obama had gewonnen. Hij sprak meer over toekomst, Mccain in the past. Verder heeft Obama steeds meer voorsprong in cruciale staten.
    Krantenkoppen gaan als maar over de Kredietcrisis. EU heeft reddingsplannen en Japan. Southkorea gaat ook slecht, it's ww.

    Overleg tussen Werkgevers en -nemersorg's zijn goed verlopen max. 3,5 verhoging is gelijk aan koopkracht stijging.

    Verder hadden we gister gemeentevergadering. Nick gaat 2 dagen minder gaan werken bij de politie omdat hij zich geroepen voelt Voorganger in de gemeente te zijn! Bert gaat tegelijkertijd uit de leiding, hij is te druk met coachen...
    Tot zover.

  • 08 Oktober 2008 - 10:43

    Mama:

    Keep up the good work

    blessings,
    mama

  • 08 Oktober 2008 - 11:03

    Smart Sister:

    Broertje ik ga vanavond naar debatanalyse van het debat van McCain en Obama. En gister naar lezing van kwantumfysicus geweest. En maandag naar Connie Palmen. You see, I'm caching up on you. When you come back I'll be so smart en jij maar naar meetings waar je niets van snapt. Dont worry iemand vertelde me ooit dat je er met hard werken ook wel komt. :)

  • 08 Oktober 2008 - 11:43

    Wim:

    dude, dat je na verloop van tijd vanzelf engels gaat spreken ok, maar na 2 weken is een beetje ongeloofwaardig ;-)

    Belangrijk nieuws:
    je zit daar de hele dag berichtjes te tikken dus wat nieuwssites afgaan moet ook geen probleem zijn.

    Nog leuke afrikaanse recepten ontdekt? Wat eet je daar zoal? Nog feestjes?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janno

Welkom op mijn reislog. Ik ben Janno van der Laan, afgestudeerd politicologie en ontwikkelingsstudies. Van juni tot Oktober werk ik in Zambia als consultant bij het opzetten van waarhuizen zodat boeren hun producten kunnen verkopen over de agriculturele market exchange genaamd ZAMACE, om zo een eerlijke prijs te ontvangen en de markt te professionaliseren. Mijn taak is om waarhuizen klaar te maken om maize van de kleine boer te ontvangen. Deze periode volgt op een stage die ik hier bij het World Food Programme heb gelopen. Het vormt het begin van mij ontdekkingstocht in de ontwikkelingswereld waar ik later graag zelf in kom te werken. Dus wederom doe ik het Afrikaans continent aan en ben benieuwd wat me deze keer te wachten staat. Op deze reislog lees je hoe het me vergaat.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 79705

Voorgaande reizen:

12 Juni 2010 - 13 Juli 2010

Farming in Ethiopia

20 Mei 2009 - 05 Oktober 2009

Back 2 Africa

Landen bezocht: