Net voor vertrek - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Janno Laan - WaarBenJij.nu Net voor vertrek - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Janno Laan - WaarBenJij.nu

Net voor vertrek

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Janno

17 Januari 2007 | Nederland, Veenendaal

7:30 vlieg ik het land uit, de horizon tegemoet. Ik vlieg op Nairobi, Kenia, maar zal meteen een nachtbus pakken naar de plaats van bestemming: Arusha (Tanzania). Wat ik van deze reis verwacht. moet zeggen dat ik het vrij spannend vind, zie het onderzoek als een erg grote uitdaging, en weet niet hoe me het alleen reizen zal bevallen. Vrijwel alles ligt nog open. heb een contactpersoon, Jospehine, maar weet verder weinig wat ik kan verwachten. Slaap gewoon in een hostel, dat ik ter plekke uitzoek. Verwacht een goede gemeente te vinden (erg belangrijk voor me), waar ik bemoedigd en gesterkt wordt, maar weet ook hier nog weinig over. heb een paar telefoonnummers die ik daar zal proberen. Verwacht dat mijn onderzoek erg intensief gaat worden. Eindelijk naar Afrika:) iets waar ik het al heel lang over heb.. Dit is eigelijk waar ik de studie voor ben gaan doen, alhoewel ik praktisch gezien weinig bijdrage denk te leveren. Denk eerder andersom veel van de mensen daar te leren. Ik heb vertrouwen in de reis en ben dankbaar voor deze kans. verwacht mezelf wel flink tegen te komen. Kortom, ik verwacht dat het een leerzame, indrukwekkende en inspirerende reis zal worden. op naar de negers...
Groetjes! janno.

  • 18 Januari 2007 - 08:34

    Paul:

    hoop dat je n btje heel aankomt janno! succes en geniet ervan :D

  • 18 Januari 2007 - 09:57

    Tinka:

    Nou ik hoop dat het je erg gaat bevallen daar! Hopelijk komen je verwachtingen uit en kom je terug met allemaal mooie verhalen :)

  • 18 Januari 2007 - 11:08

    Wim:

    hey ghanno!

    vertrouw me, alles komt goed. Je leert snel mensen kennen op zulke plekken. Ook daar zullen veel reizigers zijn!

    Goede vlucht en we houden contact!

    xwimx

  • 18 Januari 2007 - 15:32

    Jorike:

    Janno, ik verwacht dat t helemaal goed gaat komen hoor, alle contacten naast je onderzoek! Spannennd maar leuk om zo'n kans te hebben goede contacten te maken met mensen uit Afrika. Dans je moe in de kerk en heel heel veel plezier toegewenst! Dikke zoen!

  • 18 Januari 2007 - 16:52

    Juul:

    Janno!! Is je vliegtuig wel vertrokken met al die wind?? Als dat wel zo is, wees blij dat je daar heeeeeerlijk in de zon zit... Hier ligt heel Nederland op zn gat, al die regen en wind, ze kunnen t niet aan blijkbaar! Dus geniet van de zon, en van alle andere dingen die je daar gaat tegen komen natuurlijk! Kus Juul

  • 19 Januari 2007 - 12:46

    Liesl:

    Ben zo benieuwd, stuur je snel een berichtje!! Wat een dramatische dag was jouw vertrek, echt bijna weggewaaid poor shorty :)

  • 19 Januari 2007 - 15:16

    Billy:

    Janno, dude!
    Zoals gewoonlijk kan ik op jou vertrouwen net zo onvoorbereid op reis te gaan! Erg fijn. Het komt allemaal goed, zelfs ik ben (redelijk) goed terecht gekomen, alleen is het hier koud en daar warm...
    Bueno poto joh!

  • 20 Januari 2007 - 09:31

    Ukje:

    bloetje :( miss you allready! je bent veilig aangekomen wat nog ff spannend was, you see homeshe is weggewaaid! hoe bevalt het?"daniel al ontmoet? bye!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janno

Welkom op mijn reislog. Ik ben Janno van der Laan, afgestudeerd politicologie en ontwikkelingsstudies. Van juni tot Oktober werk ik in Zambia als consultant bij het opzetten van waarhuizen zodat boeren hun producten kunnen verkopen over de agriculturele market exchange genaamd ZAMACE, om zo een eerlijke prijs te ontvangen en de markt te professionaliseren. Mijn taak is om waarhuizen klaar te maken om maize van de kleine boer te ontvangen. Deze periode volgt op een stage die ik hier bij het World Food Programme heb gelopen. Het vormt het begin van mij ontdekkingstocht in de ontwikkelingswereld waar ik later graag zelf in kom te werken. Dus wederom doe ik het Afrikaans continent aan en ben benieuwd wat me deze keer te wachten staat. Op deze reislog lees je hoe het me vergaat.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 79714

Voorgaande reizen:

12 Juni 2010 - 13 Juli 2010

Farming in Ethiopia

20 Mei 2009 - 05 Oktober 2009

Back 2 Africa

Landen bezocht: