special day - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Janno Laan - WaarBenJij.nu special day - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Janno Laan - WaarBenJij.nu

special day

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Janno

11 Februari 2007 | Tanzania, Arusha

kdacht, maar weer eens tijd voor een teken van leven vanuit de afrikaanse jungle. today is special day:) elke zondag probeer ik zoveel mogelijk bijzondere dingen te doen, weet nog niet wat vandaag me gaat brengen. Zondag is de enige dag in de week dat ik niet aan m'n onderzoek zit, denk dat ik maar van zonnetje ga genieten. Niet om de ogen uit te steken, maar schijnt heerlijk vandaag. Ook nog best vaak regen hier trouwens. Wat gaaf dat jullie sneeuw hebben (of gehad).. verder nog spannende ontwikkelingen in nederland? hoe doet t kabinet het, zal inmiddels toch wel gevormd zijn.. gister ging ik langs om m'n african suit op te halen, tailor made;) bleek toch niet zo geweldig als ik had gedacht eigelijk.. zo'n andere gevoel voor mode hier. Liep van boven smal, naar beneden wijd, zo ugly now. Ik zei dat ik het vestje ook wat korter wou, waarna hij me heel raar aankeek, zoekend naar een reden waarom ik mezelf voor gek wou laten lopen. Ik heb nog geen beest groter als een hond gezien hier, hoop net voor vertrek nog een safari mee te pakken. Ik eet hier ugali, een mix van mais, rijst en meel met een bijgerecht met vlees. Is erg oostafrikaanse en mensen moeten lachen op straat als ze een mzungu ('witte') die zien eten, dat is namelijk echt 'hun' eten en de gedachte dat een blanke dit ook kan eten is nieuw voor ze. Ik eet alles wat ik voorgeschoteld krijg, nog niks extreems tot nu toe. Eet zelfs vis hier (with eyeballs on). Verder is het ontbijt niet veel anders als thuis eet ook gewoon brood en melk. Heb tot nu toe, afgezien van pak, nog niets gekocht hier, vinden de mensen op straat ook maar gek dat ik hier niet kom om geld uit te geven. wit=geld in hun ogen, merk ik soms ook bij interviews (ja, ben al begonnen) dat ze funds bij mij proberen los te wrikken of dat ze denken dat ik in nl wel wat voor ze kan regelen. In de kerk krijg ik soms ook wel het idee dat geld belangrijk is hoewel soms wel het tegenovergestelde wordt geleerd, staat de collecte tot erg centraal, en is het geloof een middel om gezegend te worden in wat je doet voor sommige. Vind ik erg jammer om te zien. Maar goed, ik ga vanm'n dag genieten, moet gaan. groetj allemaal! doe gek, maak vrienden en geniet, Hai! Janno.

ps. o.l. en t.m.
Wat leuk dat jullie zo trouw de logs van alle neven en nichten volgen, was het gezellig bij m'n ouders? wens tanca het beste als ze op reis gaat en doe de andere ook de groeten

ps wim
doen wie meeste businesscard kan verzamelen?

  • 11 Februari 2007 - 11:07

    Lara:

    Hey Afrikaantje!
    Gaaf om je verhalen te lezen. Ik zie het helemaal voor me, jij tussen de negers. Ik heb ons koude kikkerlandje maar weer eens opgezocht. En ja hoor, Lara land op schiphol, gaat het sneeuwen!! Een groter contrast kan er niet zijn! Geniet ervan daarzo, want ik mis Brasil nu al... Beijo Lara

  • 11 Februari 2007 - 11:11

    Anne:

    Hey you! Lekker he in de zon zitten terwijl het in Nederland zulk 'mooi' weer is, geniet er maar flink van!! Ik kom waarschijnlijk ongeveer tegelijk met jou terug, want ik blijf langer in Jemen!! Knuf

  • 11 Februari 2007 - 11:49

    Lil'sis:

    :) bloetjah! leuk verhaal! mooi pak! :P paps en mams kijken naar de tellie, balkie bos en voettt :) mis mn kip. Bernie heeft geen water. Mn wang is nu een v Gogh met alle kleuren.. miss you heh, today sunday no rules PJ-day :( xxxxxxxx

  • 11 Februari 2007 - 12:18

    Wim:

    Janno, dat ga ik winnen :-)
    Ook wedstijdje doen wie de meeste telefoonnumemrs kan scoren ;-)

  • 11 Februari 2007 - 15:14

    Sjoerd:

    Janno! Goed om te horen dat het goed met je gaat! Geniet ervan, maar jou kennende is dat geen probleem! Zegen!

  • 11 Februari 2007 - 16:45

    Jokieboy:

    Leuk om op de hoogte blijven. Groetjes van Jalien en mij.

  • 11 Februari 2007 - 22:24

    Julie:

    Hola Janno! Que tal? Espero que este dia ha estado bueno, jammer dat we niet nog ff in t spaans kunnen kletsen, alhoewel dat altijd t beste ging met wat alcohol op haha.. ;) Zet eens ff gauw foto's van je african suit op de site, ben wel benieuwd! Nog een weekje, dan zit ik ook in de zon, de zuid-amerikaanse om precies te zijn.. Heeeerlijk! Genietze daar, un beso Juul

  • 12 Februari 2007 - 04:56

    Saskia:

    Hee Janno,

    Leuk om te lezen hoe het met je is, en ik ben jaloers dat je lekker in de zon kan zitten. Huh? Ja, Bangkok is inmiddels zo heet en benauwd dat niemand het zichzelf aandoet om voor de lol zon op te zoeken.Ben benieuwd naar je pak, foto's? Nou, tot de volgende keer maar weer, succes met je onderzoek,

    Kuz Saskia

  • 12 Februari 2007 - 14:02

    Maris:

    Heey paps!

    Leuk weer om je verhalen te lezen! Ik ben erg benieuwd naar je pak, moet je me maar eens showen!

    Geniet wederom van alles daar en ik hoor (hopelijk) snel weer van je!

    Kusje, Maris

  • 12 Februari 2007 - 15:03

    Jorike:

    Mmm, altijd al eens willen proberen vis met oogballen! Over die collecte, had t zelfde in de kerk in Ghana, beetje vreemd he? Heel veel succes he! Dikke zoen uit Groningen!

  • 12 Februari 2007 - 17:00

    Liesl:

    miss you heh. Haha dat pak had Tirs zich in Thailand ook wat anders voorgesteld.. :) Maar je weet Afrika wordt in dus ik zou het maar wel kopen!

  • 12 Februari 2007 - 21:36

    Billy:

    Gute Sache dat je in Santiago geleerd hebt een stropdas te strikken! Hé, Wim, hoeveel tel. nrs. heb je al? Ik heb net opgehangen...

  • 13 Februari 2007 - 10:16

    Wim:

    Ik zit al aan de 3, exclusief expats :-)

  • 13 Februari 2007 - 12:14

    Els:

    ik kan er nog steeds nie aan wennen dat jou keukenkastje alsmaar op slot zit!!

  • 14 Februari 2007 - 09:46

    Michiel Keurentjes:

    HEY Janno,
    Knappe Tjech:) Je bent goed bezig man, ik hoop dat dit je nog slimmer maakt:) maar vooral dat je lekker geniet van alles wat je komende 3 mnd meemaakt.

    grz. van de
    lelijke Krullen Tjech

  • 15 Februari 2007 - 16:22

    Jan-Willem:

    Wat een leuk bericht weer :-))
    Een dikke knuffel van de hele Jozua-kring!

  • 16 Februari 2007 - 19:40

    Judith:

    Ha neger,

    Tof berichtje joh! Leuk om te horen dat het je bevalt!
    Ik hoop dat het je goed af gaat met al je onderzoeken! Zet 'm op daar! :)

    Godbless ya greetzz juudje

  • 22 Februari 2007 - 09:51

    Michiel En Anne:

    Ha bijna afrika-buur. Goed om te lezen dat je het zo goed maakt! Hier ook alles top.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janno

Welkom op mijn reislog. Ik ben Janno van der Laan, afgestudeerd politicologie en ontwikkelingsstudies. Van juni tot Oktober werk ik in Zambia als consultant bij het opzetten van waarhuizen zodat boeren hun producten kunnen verkopen over de agriculturele market exchange genaamd ZAMACE, om zo een eerlijke prijs te ontvangen en de markt te professionaliseren. Mijn taak is om waarhuizen klaar te maken om maize van de kleine boer te ontvangen. Deze periode volgt op een stage die ik hier bij het World Food Programme heb gelopen. Het vormt het begin van mij ontdekkingstocht in de ontwikkelingswereld waar ik later graag zelf in kom te werken. Dus wederom doe ik het Afrikaans continent aan en ben benieuwd wat me deze keer te wachten staat. Op deze reislog lees je hoe het me vergaat.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 79703

Voorgaande reizen:

12 Juni 2010 - 13 Juli 2010

Farming in Ethiopia

20 Mei 2009 - 05 Oktober 2009

Back 2 Africa

Landen bezocht: