Laatste loodjes - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Janno Laan - WaarBenJij.nu Laatste loodjes - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Janno Laan - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Janno

24 Maart 2007 | Tanzania, Arusha

Hey you guys! Ik ben heel gelukkig hier; geniet van elke minuut die ik krijg. Verder gebeurt hier niet veel bijzonders. Het onderzoek loopt nog steeds als een trein, een intercity kun je wel zeggen. Ben bezig met het organiseren van de 'reporting event' (3 middagen (2,3,4 april), elke org. 1 middag) waarin ik ook het spel met ze zal gaan spelen, wel spannend dus. Dirk-Jan m'n begeleider komt eind volgende week hierheen, en haal m dan op uit Dar es Salaam, er wordt dus weer gereizd volgende week. Ik zal dan ook Richard en z'n pasgeboren baby zien. Ik ben dus al redelijk op het einde van m'n onderzoek, heb zo'n 60-70 org. bezocht, en bij 45 een questionairre afgenomen. Nu alleen nog een report erover schrijven en de uitnodigingen langsbrengen (in m'n african suit natuurlijk;). Ben gister bij een paasconcert van de UNchurch geweest, very nice, was een goed toneelstuk en heel leuk bandje, moet nog even een cd van hun fixen. Ben afgelopen week iets meer de bush ingeweest, ik kon ik niet overal komen. Ik heb ontzettend geluk dat het regenseizoen nog steeds niet in begonnen hier. Elk jaar begint het later (mischien iets door global warming ofzo?) en het had nu echt allang begonnen moeten zijn. Voor mijn onderzoek ideaal, anders was reizen nog best lastig geweest. Landschap mooi hier, werden nog keer door politie aangehouden, kreeg ruzie met chauffeur weet niet precies waarover, maar stonden toen i.i.g. zomaar in de middle of nowhere zonder vervoer. Heb de eerste jeep aangehouden, gewoon een lift voor 8 man gefixd:) voelde me echt de ultieme lifter, al zit met de door Bas gewonnen liftwedstrijd in nov. nog steeds beetje dwars. Maar goed, heb nu ervaring opgedaan voor de volgende.. wanneer wordt het Suzanne en Laura? Qua reizen, save ik the best for last, dus voor alle spannende reisverhalen moeten jullie nog even wachten tot laatste 2 weken van m'n stay, kom trouwens de 24ste terug (sochtendsvroeg, en heb dezelfde middag alweer een college;P) Dus voor wie me op wil halen is welkom op Schiphol, maar voor de Nijmegenaren kom ik die dag gewoon naar die mooie stad aan de waal om jullie te zien, denk dat ik gewoon op de universiteit rondhang, of als jullie even goed weer voor me regelen, een terrasje:)
ps. staan nu ook wat foto's op m'n log, voor olifanten en nijlpaarden zie vorige bericht. Groetjes!!!

  • 24 Maart 2007 - 07:06

    Anne:

    Wow, ik ben eindelijk een keer de eerste! Fijn dat je je daar zo gelukkig voelt! Ik kom een kleine week na jou terug dus dan moeten we zeker een terrasje/waalstrandje/cafeetje pakken. Het is natuurlijk niet altijd zulk mooi weer in Nederland als hier bij ons ;)
    Knuf!

  • 24 Maart 2007 - 08:40

    Ukjepukje:

    leuke foto's! you are my african queen! the girl of my dreams, so black so beautifull!!! :) Janno.. je bent momjes verjaardag vergeten! stouterd. Ik ben momenteel een B.a.l.l.o.on, stomme kiezen..
    mail me snel terug, big squeezy hug from ya sistaah

  • 24 Maart 2007 - 11:20

    Malou:

    Foto's zien er goed uit!!!! Ik durf eigenlijk niets van me te laten horen want we staan NOG STEEDS gelijk....... Maar als er verandering in komt, ben je echt de eerste die het hoort :-)
    Hoe is het daar met je voetbalcarriere?
    Heel veel plezier nog en zie je snel weer op de Uni!
    Liefs Malou

  • 24 Maart 2007 - 12:12

    Willemijn:

    zo janno!! klinkt allemaal super positief!! terasje pakken klinkt als muziek in mn oren!! waarschijnlijk zit ik zondag al aan de waalkade :P zal een plekje voor je proberen warm te houden tot de 24e ;-)

    adios!! willemijn

  • 24 Maart 2007 - 12:15

    Michiel:

    Hé Janno,
    super lache om zo je verhalen te lezen. En classic foto's. Geniet nog van je tijd daar en tot snel, lift king.
    grz. Miguelo

  • 24 Maart 2007 - 12:43

    Lara:

    Hey blanke neger!
    Jeetje, ben je alweer bijna klaar met onderzoek? Wat gaat het allemaal toch snel! Gaaf te lezen dat je je daar zo gelukkig voelt! Iig de goeie studie gekozen dan! Ik ga vanaf volgende week fulltime aan de slag bij ICCO, eens even een kijkje nemen in de nederlandse NGO wereld.. Tot snel op het terras voor het CC?? (kan me nog niet voorstellen want het is hier f*cking koud!)
    Geniet!
    Liefs Lara

  • 25 Maart 2007 - 07:42

    Saskia:

    Hee janno! Wat fijn dat je onderzoek zo goed loopt, en dat je ondertussen ook nog wat beleefd :) Bangkok begint aardig saai te worden, maar mijn onderzoek is ook in volle gang. en dan hoop ik woensdag klaar te zijn. (en daarna nog even vakantie :) Tot gauw, dikke kuz!
    Saskia (Bangkok)

  • 25 Maart 2007 - 12:21

    Felix:

    Hee Janno!

    Goh zeg, die avond in Samson lijkt nog net vorige week geweest te zijn, en nu al bijna terug...! Goed om te horen dat alles zo voorspoedig gaat! Hoop dat die dagen ook goed uitpakken. Tot gauw dan maar weer!

  • 26 Maart 2007 - 07:40

    Liesl:

    Miss you heh. Las gister de quote van Dumb& Dumber op mn poster: We got no jobs, no money, our PETS HEADS ARE FALLING OFF!! haha, made me think of you. Vandaag is het heerlijk weer, dus dat terrasje komt wel goed hoor. Heb het hele weekend poor Balloon Ukje verzorgd. En op 11 april moet ik zelf weer naar de kaakchirurg.. Anyhows, love you man en tot heeeel snel nu!

  • 26 Maart 2007 - 08:05

    Marrit:

    Volgens mij kunnen we met zn allen alvast een terrasje reserveren! Of hopelijk een waalstrand, dan kunnen ik en Lara natuurlijk in een echte braziliaanse mini-bikini:)
    Geniet nog even van je laatste weken!!!
    knufz marrit

  • 26 Maart 2007 - 10:41

    Lisa:

    He Janno,

    Wat ben jij goed bezig geweest zeg. Nog even en dan lekker reizen, goed idee! Heel veel succes nog met die laatste loodjes en heel veel plezier strakjes! Groetjes van Lisa

  • 26 Maart 2007 - 16:24

    Juul:

    Haha, tsja alleen de besten kunnen een liftwedstrijd winnen he ;) Nee, maar ben wel trots op je hoor, een lift voor 8 man, well done!
    Goed te horen dat je geniet, ben erg benieuwd naar al je verhalen als we allemaal weer terug zijn. Hier is t ook nog steeds genieten, als we geen interviews hebben liggen we bij Frans op zn dakterras aan t zwembad :)
    Succes nog met de laatste dingen voor je onderzoek en geniet daarna van t reizen!
    Besos Juliaaaa

  • 27 Maart 2007 - 08:46

    Thijs:

    Hey Janno,

    Woehoe! Eindelijk foto's, ziet er goed uit! Ben benieuwd naar je reizen.
    Moet wel zeggen dat je wel snel terug moet komen horen, nu Bas weg is wordt het wel heeel stil hier!!

  • 27 Maart 2007 - 14:24

    Billy:

    Janno, ik wist het gewoon. Ik dacht dat we de 17e op college moesten zijn, dus ik kom de 17e terug in NL. Maar ik dacht, Janno rekt het ongetwijfeld ook tot het laaste moment, dus misschien ben ik wel een paar minuutjes eerder! Helaas, blijkbaar wist jij dat we de 24e pas college hebben, basterd. Hoe dan ook, hulde.

  • 28 Maart 2007 - 14:43

    Jakkie:

    Jeuhhhhh Janno bijna terug, ben blij voor je dat het zo goed gaat en dat je je daar fijn voelt maar het is wel minder scheit en leip op de gang....dusssssssss doe je best en we zien je snel, een hele dikke kus van Jakkie

  • 28 Maart 2007 - 19:48

    Jan (ooit Buurman):

    Respect buurman! Je hebt het gewoon voor elkaar gekregen fatsoenlijk onderzoek te doen :) Da's zo simpel nog niet...

    Geniet van elke seconde in Afrika! You may leave Africa, but Africa will never leave you! Dus zitten wij hier heimwee te hebben.

    Safari njema!

  • 29 Maart 2007 - 10:56

    Laura:

    Jambo Janno!

    jij bent ook al begonnen aan de laatste loodjes...het gaat snel he?!!! Veel te snel!!! Wij vertrekken volgende week ook weer uit PE en ik heb het gevoel dat we net hier in ZA zijn!
    Geniet nog maar extra dan van de laatste dingetjes (hoewel jij nog een week langer hebt dan wij, trouwens). Ik kom nl woensdag 18 april terug. Als jij ook terug bent moeten we maar snel alle verhalen uitwisselen. Enne...hoe zit t met de kilimanjaro??? Ga je m nog beklimmen of wacht je tot ik mee kan ;).

    Kus...Lau

  • 30 Maart 2007 - 06:49

    Hannah:

    Coole foto's hey!
    Maar eigenlijk wil ik graag foto's van Janno zien! Of nog beter: Janno met hippo/impala :)

    See you soon!
    Hannah

  • 30 Maart 2007 - 13:28

    Wiebe:

    Hey Old Body, Old Pal,

    Heel fijn om te horen dat het zo enorm goed met je gaat. Het is je dan ook gegund. Je hebt er, zoals ik in Nederland heb kunnen zien, keihard voor gewerkt. Binnenkort dan weer terug in Nederland, ben benieuwd hoe je het daar dan gaat hebben.
    Ik mis je jongen: heb zin om een pilsje met je te drinken of potje te tafeltennissen.
    Tot over paar maandjes.

    The Dude

  • 30 Maart 2007 - 16:02

    Jorike:

    geniet nog maar lekker van die laatste weekjes!! leuk dat je weer terug komt! x Jorike

  • 01 April 2007 - 05:01

    Bas:

    Joooooooooooooooooooooo,

    Had niet verwacht dat het nog zou gaan gebeuren, maar daar zijn ze dan: de foto's! Ja, ik begon serieus te vermoeden dat je stiekem gewoon onderzoek in de Bijlmer aan het doen was! Heb je al weer een beetje zin om terug te gaan? Ik ben trouwens blij dat een beetje nieuwe liftervaring hebt opgedaan want serieuse concurrentie zou de komende liftwedstrijd wel een stukkie interessanter maken...haha!

    Veel succes en plezier nog daar en don't lower your poker face!

  • 01 April 2007 - 15:53

    Tinka:

    Janno!! Wauw, niet te geloven, de tijd vliegt zeg! Over 3 weekjes ben je gewoon alweer in Nederland! Ik vind de verhalen erg leuk om te lezen :) Fijn dat het goed gaat met je onderzoek. Waarschijnlijk heb je ons natuurlijk nog veel meer te vertellen als je terug bent :) Ik ben erg benieuwd.

    Tot snel!
    Groetjes Tinka

  • 01 April 2007 - 18:54

    Els:

    aftelluuuh!

  • 02 April 2007 - 09:01

    Annelie:

    Jow!
    Geniet van je laatste loodjes, succes met het spel (ik wist niet dat onderzoek doen zo makkelijk was ;))
    En dan die liftervaringen van jou; hier in Nijmegen wordt het dus defenitly appeltje eitje voor jou!
    Succes, plezier en geniet!
    Kusje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janno

Welkom op mijn reislog. Ik ben Janno van der Laan, afgestudeerd politicologie en ontwikkelingsstudies. Van juni tot Oktober werk ik in Zambia als consultant bij het opzetten van waarhuizen zodat boeren hun producten kunnen verkopen over de agriculturele market exchange genaamd ZAMACE, om zo een eerlijke prijs te ontvangen en de markt te professionaliseren. Mijn taak is om waarhuizen klaar te maken om maize van de kleine boer te ontvangen. Deze periode volgt op een stage die ik hier bij het World Food Programme heb gelopen. Het vormt het begin van mij ontdekkingstocht in de ontwikkelingswereld waar ik later graag zelf in kom te werken. Dus wederom doe ik het Afrikaans continent aan en ben benieuwd wat me deze keer te wachten staat. Op deze reislog lees je hoe het me vergaat.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 79709

Voorgaande reizen:

12 Juni 2010 - 13 Juli 2010

Farming in Ethiopia

20 Mei 2009 - 05 Oktober 2009

Back 2 Africa

Landen bezocht: