op zoek naar Simba en Nala.. - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Janno Laan - WaarBenJij.nu op zoek naar Simba en Nala.. - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Janno Laan - WaarBenJij.nu

op zoek naar Simba en Nala..

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Janno

12 Maart 2007 | Tanzania, Arusha

Hi everybody! me is fine. Gister was wel een hele speciale special day. Na de dienst, gingen we met man mee, bleek de directeur van alle national parks te zijn (als er 1business is waar je hier in moet zitten, is het die wel) een 'big fish' dus, had die dag vergadering (over dat de president binnenkort het park komt bezoeken) hij nam ons mee, en tijdens de vergadering, konden wij het park in, onze parkfees werden betaald door iemand anders en kregen een luxe wagen en gids, so lucky.. Hebben impala's, nijlpaarden, giraffe, buffalo, pelikaan, wilde zwijn, lot of monkeys, zebra's, olifanten, leeuw everything! hadden als 2 weken geen leeuw meer in het park gezien, liep gewoon voor ons de weg over. Daar zat ik in de jeep, met lion king muziek in m'n hoofd, uitkijkend op de savanne, heerlijk! en hebben ook nog iets geleerd : hippos live double life. you see.. part on the land, part in the water. Zijn echt slome beesten, vroeg wat hen bijdrage is aan ecosysteem, none. just plain stupid. Deze week ga ben ik elke dag op de hort, ga de organisaties in de bush bezoeken, soms wel 6 uur om ergens naartoe te rijden, is wel het savanne/wildlife gebied, dus zal vast veel moois zien along the way. Jullie ook een goede week, ciao ciao. En ja eindelijk, some pictures...

ps. wim een dagje hangen met directeur van alle national parks, hoe bedoel je belangrijke mensen? maar heb ook zeker paar mooie tussen zitten, hoe zien de aziatische eruit?
ps liesl always aks yourself: what did we learn today?; if you didn't learn anything today, surely tommorrow won't be any better (though of myself, am I smartiepants too now?).

  • 13 Maart 2007 - 15:45

    Liesl:

    Haha, you are a smartieants, guess it's in the genes!! Wat een gaaf verhaal. In the jungle, the mighty jungle the lion sleeps today..Whoohhoooohooomuumbawhamboeweeeee. Je bent over een maand weer thuis!! Big hug. Oh ja Fight Club was vorige week op tv: The things you own, end up owning you. Wise lesson for me huh.

  • 14 Maart 2007 - 09:24

    Annelie!:

    Hey J!
    Klinkt goeddd! Al leuke vriendjes gevonden voor Trinka?!
    Heel veel succes verder met al je avonturen, geniet ervan!
    Kus!

  • 16 Maart 2007 - 14:39

    Bas:

    He Janno! Goed dat je eindelijk een beetje meer van het land ziet, want zou toch wat zijn als je terug kwam en je had alleen de straat met de venters waaraan je woont had gezien. Maja, of ik het geloof dat je weg bent geweest, ben ik nog niet helemaal uit want je hebt het wel over 'pictures' - door mij vrij vertaald met 'foto's' - maar ik begrijp het woord zeker verkeerd want ik zie geen foto's;-)
    En ik kreeg onlangs nog een vraag van een Nijlpaard wat jou bijdrage aan het ecosysteem was, Janno, dus in het volgende verhaal zou ik hier graag een korte uiteenzetting over zien...

    Groeten,

    Bas

    PS. Kreeg van de week nog fanmail wat betreft Banno ft. Beatles...!

  • 16 Maart 2007 - 19:38

    Heleen:

    Hee Janno! Kreeg net van Julie het adres van je website, mooie verhalen joh.. Zelf blijf ik denk ik wel aan deze kant van de oceaan volgend jaar, het bevalt ook echt goed hier in Santiago. Vooral ook ons supervette appartement waha.. Dat hebben we (ok, Wieke) toch net iets beter geregeld dan jullie vorig jaar hehe.. Hee, super veel succes daar, geniet ervan en tot over een maand ongeveer! Groetjes, Heleen

  • 16 Maart 2007 - 19:46

    Juliaaa:

    wauw... olifanten! die wil ik ook zien.. Toch ook maar een keer naar Afrika gaan dan he :)
    Gaaf dat je wat van Tanzania hebt gezien nu, hoe waren de trips richting de bush bush?
    Hier in Santiago is het genieten, zondag gaan we zwemmen in t zwembad op t dak van Frans zn hotel, relaxed he!! Tot snel alweer.. Besitos Juul

  • 18 Maart 2007 - 22:03

    Daniëlle:

    Woow wildlife, ruig! En ook nog vriendjes maken met de hoge bazen daar. Gaat wel goed met je :p Hier op de gang gaat het zijn gangetje... Het is nu wel wat saaier door strengere brandregels. Er staat niks meer :( En we missen jou natuurlijk ook, hoor ;) Tot over een paar weken. Houdt je dan een foto-avond?

  • 19 Maart 2007 - 11:44

    Mama:

    He hoe kan dat nou dat ik je berichtje van de jungle the mighty jungle nu pas lees, wat een buiten kansje voor jou, verdien je echt met al het gezwoeg, so a big thank you I guess.
    love mama en papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janno

Welkom op mijn reislog. Ik ben Janno van der Laan, afgestudeerd politicologie en ontwikkelingsstudies. Van juni tot Oktober werk ik in Zambia als consultant bij het opzetten van waarhuizen zodat boeren hun producten kunnen verkopen over de agriculturele market exchange genaamd ZAMACE, om zo een eerlijke prijs te ontvangen en de markt te professionaliseren. Mijn taak is om waarhuizen klaar te maken om maize van de kleine boer te ontvangen. Deze periode volgt op een stage die ik hier bij het World Food Programme heb gelopen. Het vormt het begin van mij ontdekkingstocht in de ontwikkelingswereld waar ik later graag zelf in kom te werken. Dus wederom doe ik het Afrikaans continent aan en ben benieuwd wat me deze keer te wachten staat. Op deze reislog lees je hoe het me vergaat.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 79702

Voorgaande reizen:

12 Juni 2010 - 13 Juli 2010

Farming in Ethiopia

20 Mei 2009 - 05 Oktober 2009

Back 2 Africa

Landen bezocht: