bad luck... - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Janno Laan - WaarBenJij.nu bad luck... - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Janno Laan - WaarBenJij.nu

bad luck...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Janno

10 April 2007 | Tanzania, Arusha

Zoals de vorige titel al aangaf, was mijn leventje hier weer terug naar het normale donderdag. iets te normaal naar mijn idee. Na enige reflectie op mijn naar routinematige neigende dag, was een zoektocht naar nieuwe spanning begonnen. Deze kreeg weldra gestalte door het impulsieve idee om maar de volgende ochtend vroeg een bus naar Dar es Salaam te pakken. zo gedacht, zo gedaan. de volgende middag was ik in dar beland en blij met deze nieuwe wending die ik in mijn leventje hier had aangebracht. Het weekend pakt minder rooskleurig uit dan gewenst; geen vrolijk pasen voor mij. afgel za ben ik bestolen. Twee tanzanianen trokken hele dag met me op en nodigde me uit voor muziekevent voor pasen, en dacht kan ik wel even uitchecken, belanden in auto die ons daar brengt, en 1 steekt opeens joint aan en bied mij die aan, wel hij zelf rookt, na mijn afslaan. Het volgende moment kloppen 2 (fake) politieagenten op het raam en vallen de auto binnen. Zijn heel boos en vallen tegen me uit. Controleren mijn tas op drugs, maar komen dan geld tegen. Ik heb nog geen moment in tanzania zoveel geld bij me gehad (net max. gepind en borgsom van de laptop net teruggehad) pakken al het geld eruit en mijn mobiel en word de auto uitgezet. Als ik terugdenk was het allemaal er professioneel en in detail opgezet. dit grapje kost me een slordige 500 euro in cash+ mobiel. Als ik later in m'n hostel aankom, ontdek ik vervolgens dat al mijn spullen daar door de schoonmaakster zijn meegenomen. just one bad day. Ik blijf met 1 paar kleren en wat papieren en camera en mp3 over (zelfs m'n favoriete boek is weg) en afgesloten van de buitenwereld. Op goed geluk weet ik de volgende morgen Richards huis te vinden, en ga met hem naar de paasdienst. Deze is bemoedigend en geeft me nieuwe kracht. Ben weer on top of the game alhoewel nog wel wat vraagtekens overblijven over wat nu te doen. De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met politieonderzoek en mijn spullen uit het hostel terug krijgen. Dit blijkt erg tijdconsumerend en heb na er nu 3 dagen aan gegeven te hebben, dan ook schoon genoeg van. Pak morgenochtend gewoon de boot naar zanzibar en ga op een strandje een boek lezen;) heb sterk het idee dat de politie ook in de zaak involved is, en heb dus vooral, na al mijn filmkennis verzameld te hebben, zelf voor FBI-agent gespeeld, had wel wat, al gaat het in de films wel altijd wat soepeler. Ondanks alles, ben ik nog steeds in goede hum en neem ik het leven nog steeds allemaal in dankbaarheid aan. Life's like a box of chocolat, en na een vies chocolaatje, pak ik daarna vast een lekkere. Die ga ik zometeen op het strand van zanzibar oppeuzelen;) Veel liefs jullie kant op en tot snel, Janno.

  • 10 April 2007 - 17:09

    Juul:

    Jeeeh, ben de eerste :) Leuk je net ff gesproken te hebben op msn, kan niet wachten om meer van je verhalen te hoor! Geniet van t strand, werk aan je negerkleurtje! Besos de Chile!

  • 10 April 2007 - 17:39

    Liesl And Ukje:

    Are you taping this?? Very good inspector Clouseau:) Je had een cato bij je moeten hebben! Of een sterke Ukje, die probeert me steeds verdedigingstrucs aan te leren. But you see als een shortie wordt aangevallen, ren ik gewoon keihard weg. Flexible as I am. Elise is op meubejact geweest en heeft een huis bij elkaar gescharreld. Op de kop getikt.. De vogels scharrelen al de strotakjes weg om een nestje te bouwen. Mn kipjes willen maar niet leggen.. Broertje, denk je aan mijn offer? Offer you cant refuse, je gaat spijt krijgen als je niet safari doet oke? Liesle want to tell about her again,k so s(h)elfishperky.

  • 10 April 2007 - 17:41

    Liesl:

    We gingen eigenlijk voor de eerste plek maar die was al bezet. Maar met dit berichtje toch nog twee plaatsen op het podium. Mama en ik zijn excellent meubelhunters. Als je komt ben ik net 2 dagen verhuisd. Hope you come and visit soon. Als je terug bent gaan we heel veel leuke dingen doen. Ukje and I have got great plans already. Ok, big hug

  • 10 April 2007 - 17:44

    Ukje:

    cantbelievable how Perky she is!! Ik heb elise knaloranjesiliconearplugs gegeven voor haar perkybirthday. i miss you he and do think about you, is heel vervelend als je beroofd wordt. Helpless en corruptie is erg naar. Ben naar een vergadering bij Azusa geweest, Pappa very smart you see :0 We found ourselves a nice daddy and mammy :)

  • 10 April 2007 - 17:45

    Liesl:

    One more ok:) Tir heeft dus een nieuw woordje:perky.. Ik heb een pony laten knippen, very exciting (Tir noemt me klaartje haas maar mama vindt het lekker pittig:)) bubaai

  • 10 April 2007 - 17:48

    Ukje:

    Liesle liesle liesle do you miss me?? liesle liesle feeling easterly? okee pasen was heel leuk, we zouden een paasbrood invriezen maar we hebben deze opgegeten, smaakte erg goed, lekker bakkersspijs.
    Pappa had 30 paaseitjes verstopt want later 6 keer 5 paaseitjes bleken te zijn :) very hard to find them!! Ik ga deze week mn ticket boeken naar Cancun, als je nog mee wil laat het ff weten :) no problem, perky and all! xxxxxxxxluvvvv youuhouuu

  • 10 April 2007 - 17:49

    Liesl:

    Ukje heeft dat paasbrood opgegeten!!! So cruel, ik kreeg ook een paashaas voor mn verjaardag waar later een grote hap uit bleek te zijn. Uiteraard the bottocks.. :)

  • 10 April 2007 - 17:50

    Ukje:

    8 plaatsen allready!

  • 10 April 2007 - 17:51

    Hobbitses:

    SShe is coming heh. Wait a minute. Poor broken body:)

  • 10 April 2007 - 18:04

    Mama:

    Dear Son,
    Gelukkig jij hebt niets, dat is het goede nieuws, wel erg shocking dat ze je zo te pakken hebben genomen zelfs in het hostel.
    Zijn je pasjes ook weg? Waar leef je op het moment van? Belangrijke dag vandaag omdat er iemand gekozen wordt in papa's plaats.
    Geweldig te zien dat al die dingen je er niet onder krijgen, Janno sheer up,misschien een aanwijzing voor wat anders dan de Kilimanjaro.

    love you the most,Elise gets jealous,
    mama

  • 10 April 2007 - 19:09

    Hey Gudu!:

    hoi schat oo dat is minder man .TENMINSTE hebben ze jou heel gelaten .IK VIND DAT HET TIJD IS VOOR JOU OM NAAR huis te komen hoor dus doe maar snel .Doe voorzichtig en tot gauw .
    kus de surinamer op de gang janine doeiii!

  • 10 April 2007 - 21:28

    Gauli:

    Hey Janno,
    nu je bestolen bent vraag ik me echt af hoe
    je het daar vergaat. Nu pas zul je je afvragen? ja, nu pas in de mate dat ik een bericht moet plaatsen van mezelf. Ik heb namelijk een ontzettend groot respect voor jagers en verzamelaars. En aangezien je dat nu zonder geld automatisch bent. Vraag ik me af hoe het jagen je vergaat. Heb je al iets leuks geschoten? voor op de barbeque?
    of slechts wat wild dat voor geen meter smaakt maar wel leuk is om opgezet boven de schouw te hangen? zoniet dan hoop ik dat je nog wat fruit, noten of knollen hebt kunnen scoren in de jungle. Want je weet het. "if you know where to look the jungle is one giant supermarket" (Ray Mears)

    janno probeer je onvrede van je af te zetten. Er meer energie in steken maakt het alleen maar vervelender.

    Succes,

    Tim gaulhofer




  • 10 April 2007 - 22:09

    Sjakkie:

    Hey lieve Janno,
    Wat verevelnd dat je beroofd bent, (eigenlijk gewoon kut) maar wel goe dhoe je dat dan weer oppakt, misschien kan ik ome paco eens lief aankijken en vragen of ie 500 euries voor je bij elkaar pokert....hij had gister wel bijna 7000 euro gewonnen maar ja bijna is toch niet helemaal he? Dusssss kom maar gauw weer hier we missen je en je hebt trouwens deze week corvee!!!!!!!!!!( altijd al jouw favoriete bezigheid, ik kan natuurlijk het rooster zo aanpassen dat je je corvee niet hoeft te missen hoor als je dat graag wilt....)

    Dikke kus van tante Sjakkie

  • 11 April 2007 - 07:14

    Paul En Gezinnetje:

    eej dude,

    wat goed dat je nog zo positief in het leven staat! hoop dat je de resterende tanzaniaanse tijd goed doorkomt.
    maar hier alles prima, ilana slaapt super. meestal van 11 tot 7 dus ze heeft al goed begrepen wat we haar hebben verteld ;)
    ben benieuwd naar je verhalen dus ik reserveer je nog wel een x haha

    succes komende tijd en ik probeer ook elke dag voor jou te bidden

    gr paul

  • 11 April 2007 - 09:11

    Thijs:

    Ola Janno,
    Wel erg klote dat dit je moet overkomen aan het einde van je onderzoek... soms gaan zulken dingen zo. That's the way the cooky crumbles. Wel goed om te horen dat je je goede spirit nog houdt ala Forest!
    Veel succes nog in ieder geval en geniet van het zanzibar strandje!

  • 11 April 2007 - 10:16

    Felix:

    Hee Janno,

    Dat is vervelend zeg!! Tjee... goed om te horen dat je het redelijk goed 'copet', en dat je inderdaad naar Zanzibar bent gegaan....Gelukkig trouwens dat je je onderzoeksgegevens niet kwijt bent! (Of wel..?)

    Succes en groetjes!

    Felix

  • 12 April 2007 - 02:40

    Bas:

    Narigheid, dat lijkt me het juiste woord voor deze nare actie door een stel naarlingen die van verkleedpartijtjes houden! Maar gelukkig ben je gezegend met een positieve instelling! Ter compensatie wil ik u graag een biertje aanbieden op 18 juni!

    Veel plezier op Zanzibar!

    Bas

  • 12 April 2007 - 10:42

    Jan-Willem:

    Prijs de Heer voor de kracht en persoonlijke groei in je dat je in goed Hum bent en blijft!! WAUW!!!
    RESURRECTION POWERRRR!!

  • 13 April 2007 - 06:49

    Saskia:

    sabaidee pie mai! Happy newyear! In Thailand is het Thais nieuwjaar begonnen, 5 dagen feest voordat ik naar huis ga. Sorry for your bad luck (mijn nederlands is echt op een dieptepunt op dit moment) maar hopelijk brengt het nieuwe jaar je meer geluk.

    Chok Dee (Good Luck for the New Year)

    Saskia

  • 13 April 2007 - 16:25

    Wim:

    balen joh, mijn camera is hier ook al gejat. Maargoed, het is maar materie!




    saskia: ik ben al helemaal zeiknat gegooid. Zit je nog op Koh?











  • 16 April 2007 - 15:40

    Annelie!:

    Hola!
    Balen! Echt onwijs vervelend, maar gelukkig ben je er weer bovenop!
    Het begint hier ook een beetje op Afrika te lijken met deze temperaturen, dus Trink vermaakt zich volgens mij prima...
    En nu jij ook nog je laatste loodjes, dan komt het helemaal goed!
    X!

  • 19 April 2007 - 10:38

    Laura:

    Heej Janno,

    in Zuid-Afrika zouden ze zeggen: TIA...this is Africa! Echt rot van je spullen...ik weet hoe het voelt! Gelukkig waren er bij mij niet zo veel spullen weg maar jij hebt idd minder geluk gehad! En jij hebt ook nog oog in oog met die lui gestaan, wow! Ik hoop dat verder alles goed met je gaat, dat je niet te erg geschrokken bent en dat het je verdere beeld van Afrika niet beinvloedt, maar jou kennende zal dat zeker niet gebeuren. Ik ben ondertussen weer in NL, helaas! Geniet van je laatste weekje en tot snel!!!

    Kus...Lau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janno

Welkom op mijn reislog. Ik ben Janno van der Laan, afgestudeerd politicologie en ontwikkelingsstudies. Van juni tot Oktober werk ik in Zambia als consultant bij het opzetten van waarhuizen zodat boeren hun producten kunnen verkopen over de agriculturele market exchange genaamd ZAMACE, om zo een eerlijke prijs te ontvangen en de markt te professionaliseren. Mijn taak is om waarhuizen klaar te maken om maize van de kleine boer te ontvangen. Deze periode volgt op een stage die ik hier bij het World Food Programme heb gelopen. Het vormt het begin van mij ontdekkingstocht in de ontwikkelingswereld waar ik later graag zelf in kom te werken. Dus wederom doe ik het Afrikaans continent aan en ben benieuwd wat me deze keer te wachten staat. Op deze reislog lees je hoe het me vergaat.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 79707

Voorgaande reizen:

12 Juni 2010 - 13 Juli 2010

Farming in Ethiopia

20 Mei 2009 - 05 Oktober 2009

Back 2 Africa

Landen bezocht: