laatste groet - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Janno Laan - WaarBenJij.nu laatste groet - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Janno Laan - WaarBenJij.nu

laatste groet

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Janno

19 April 2007 | Tanzania, Arusha

Nog een een laatste groet vanuit de afrikaanse rimboe. kan niet uitleggen hoe gelukkig ik op het moment ben, geniet erg van deze laatste dagen zonder druk, just enjoying the goods of life. ben ook blij om starks terug te gaan en jullie allemaal weer te zien. Eerst nog maar even een kort verslag van de recentelijke gebeurtenissen hier. Allereerst hebben we een van de dieven te pakken gekregen, ik moest hem identifyen, en herkende hem. Niet echt leuk om iemand in de cel te sturen, hebt ook zoveel invloed opeens, hangt allemaal van jouw getuigenis af en wilt niet iemand onschuldig veroordelen, ondertussen smeekt die man me de hele tijd en claimt dat hij het niet was. Weer typische afrikaanse taferelen daar op het bureau trouwens, waar alles is minder aan regels gebonden is en waar mensenrechten een ander invulling, als enig, worden gegeven. Agenten die hen stokken/ bezem stukslaan op alles wat potentieel crimineel is, anderszijds begreep ik hen kant ook wel weer als je weet wat voor schorem er ronduit in Dar. ook ben ik nog op het spoor van ander gekomen, maar zal de FBIdetails verder daarlaten en overgaan tot vrolijkere verhalen. Dit brengt me op het paradijselijke eilandje zanzibar. Alles beelden die je hebt bij een tropisch eilandje ergens in de zuidzee worden hier werkelijkheid. Heb een heerlijk weekend gehad. Wat rondgehangen met dolfijnen en genoten van de witte stranden en de warme zeewater, dat alles afgewisseld met alle mogelijke vruchtensapjes. Ben nu weer terug in Arusha, voelde best beetje weer als thuiskomen. Zit hier heel relaxed m'n laatste dagen uit, en typ ondertussen nog een achterstallige tekst voor honours. Heb over een kwartier een bijbelstudie, die ik deze keer leid. daarna filmpje. relaxed dat ik nu echt even de tijd heb voor de mensen hier, waar ik tijdens het onderzoek weleens tekortschoot. zo vertrek ik naar nairobi en hang daar nog een dag rond en doe dan onderweg naar het vleigveld nog een wildlifepark aan. belachelijk dat het nu warmer in nl is dan hier, hou dat nog even vast voor me, en niet te bruin worden allemaal, anders is de lol voor mij er een beetje af. Groetjes en tot snel. ciao! janno.

  • 19 April 2007 - 14:03

    Malou:

    Zo volgens mij ben je nu echt aan het genieten!!! Goed bezig! Geniet er nog even van....en tot snel!
    Liefs Malou

  • 19 April 2007 - 14:28

    Juul:

    Janno, ik zal je vertellen, dinsdag (toen wij dus net terug waren) werd het weer slechter haha... Dus maak je geen zorgen, zelfs ik word bruin gevonden hier! Seguramente, vamos a hablar en Espanol en Nimega, me gustaria mucho.. Que bueno, tomar una cerveza en el Koningsplein y hablar espanol! Hasta pronto entonces! Espero que te disfrutas los dias que te queda en Africa! Chaooo besitos de Nimega Juliaaa

  • 19 April 2007 - 14:32

    Mama:

    Bet dat we erg uitzien naar je thuiskomst. Siegfried wil graag je paspoort, dus die moet je niet vergeten te geven op het vliegveld aan papa dan kan die hem nog diezelfde dag aan Siegfried geven, voor je visum. Is het niet wat riskant daar in Congo? Let op in Nairobi!! love you and travel mercies we pray!!
    mama

  • 19 April 2007 - 16:12

    Jorike:

    Klinkt heerlijk!! Wanneer kom je precies terug?? Tot snel!! x Jorike

  • 19 April 2007 - 20:57

    Willemijn:

    he janno!

    t weer is hier idd weer een beetje omgeslagen... maar ja, toch nog best aardig (zonder regen :D)
    geniet nog maar lekker van je laatste dagen daar!!

    kussjuh willemijn

  • 20 April 2007 - 08:14

    Jan-willem:

    In Jesus' mighty name, we bless your trip back home. Hope to see you soon probably May the 8th, as April the 24 will be a bit to soon, juuúst a bit ;-))
    Liefs van de Jozua kring

  • 20 April 2007 - 08:24

    Ukjepukje:

    Houden wij het warme weer vast, neem jij een dolfijn voor ons mee! :) deal!

  • 20 April 2007 - 13:11

    Thijs:

    Ola Janno!

    Zoals ik al zei geniet van je laatste dagen daar en absorbeer alles nog zolang je kan! Wel leuk als je weer terug bent, Nijmegen zonder Janno is toch compleet anders.

    Groeten,
    Thijs

  • 23 April 2007 - 11:30

    Anne:

    Salaam aleikum! Quiero hablar espanol con ustedes en el Koningsplein tambien en tres semanas! Lakin la arif kalimaat katheer laannani ataqalam shweja arabi qul yaum... ;)
    Tot snel,
    Knuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janno

Welkom op mijn reislog. Ik ben Janno van der Laan, afgestudeerd politicologie en ontwikkelingsstudies. Van juni tot Oktober werk ik in Zambia als consultant bij het opzetten van waarhuizen zodat boeren hun producten kunnen verkopen over de agriculturele market exchange genaamd ZAMACE, om zo een eerlijke prijs te ontvangen en de markt te professionaliseren. Mijn taak is om waarhuizen klaar te maken om maize van de kleine boer te ontvangen. Deze periode volgt op een stage die ik hier bij het World Food Programme heb gelopen. Het vormt het begin van mij ontdekkingstocht in de ontwikkelingswereld waar ik later graag zelf in kom te werken. Dus wederom doe ik het Afrikaans continent aan en ben benieuwd wat me deze keer te wachten staat. Op deze reislog lees je hoe het me vergaat.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 79712

Voorgaande reizen:

12 Juni 2010 - 13 Juli 2010

Farming in Ethiopia

20 Mei 2009 - 05 Oktober 2009

Back 2 Africa

Landen bezocht: