as far as the eye can see.. - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Janno Laan - WaarBenJij.nu as far as the eye can see.. - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Janno Laan - WaarBenJij.nu

as far as the eye can see..

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Janno

04 Maart 2007 | Tanzania, Arusha

Hallo allemaal! Het is vandaag weer special day, zon schijnt lekker en ga zo een weeshuis bezoeken ergens buiten de stad, bij de vrouw van wie ik de laptop te leen heb gehad. Heb m'n kerk nu gevonden hier, ze willen dat ik nu ook in het praiseteam kom, willen dat ik voor ze ga zingen, heb het ze sterk afgeraden... Vorige week zondag ben ik naar een meeting hier in Arusha geweest, was een bekende spreker, het was de laatste dag dat hij er was, er massas mensen waren er naartoe gestroomd om naar hem te luisteren. Was gewoon ergens op een grasveldje, geen aankleding, stond op een klein heuveltje, het uitzicht was indrukwekkend, tienduizenden mensen samengestroomd om uit de bijbel te horen, wat een ongelovelijke honger hier, m'n hart werd er helemaal blij van bij dit aanzicht, so many people, as far as the eye can see... 8 dagen lang. Het onderzoek loopt goed, heb al 22 questionairres afgenomen, ben wel klein beetje trots op mezelf;) en ben hard aan het nadenken over the pokergame die ik me de vertegenwoordigers van organisaties ga spelen, heb gisteren met wat vrienden proefgespeelt, liep beter dan ik had gedacht. Vind het nog steeds grappig idee om potje met de mensen te gaan 'pokeren' voor m'n onderzoek. Hoop alleen echt dat ze op komen dagen, maak ik me wel een beetje zorgen over, mijn begeleider is hier echt te optimistisch over (en dacht dat ik er een was). Ik ben inmiddels van hostel verhuist, naar minikamertje van 4m2 maar in een gezellig afrikaans aangekleed hostel, met dakterras:) hier ontbijt ik elke ochtend en kijk dan uit over de stad op te kijken of het er nog even mooi als altijd bij ligt. Overal waar ik ben, heb altijd uitzicht op Mount meru, very nice mountain, het kleine broertje van Kilimanjaro, deze heb ik nog niet kunnen zien van hier, schijnt wel te kunnen met helder weer. Ben gister voor het eerst de 'bush' ingeweest, en eindelijk hutjes gezien. Naar maasaimarket geweest, lopen best veel hier van rond (uit peyenenburg reclame), herkent ze aan de rode kleden om zich heen geslagen, gaten in de oren, en stok in de hand. Heb al redelijk sociaal netwerkje hier inmiddels, telefoon laat vaak van zich horen, mensen bellen echt veel hier, hoewel ze er amper geld voor hebben, maar kwestie van prioriteiten hier denk ik. Alles z'n gangetje hier, nog nieuws uit nederland? doet de lente al haar intrede? de tijd gaat hier nu best snel. Geniet van de eerste zonnestralen, ik zal er wat meebrengen als ik terug kom. Groetjes vanuit het land van Timon en Pumba! Janno.

  • 04 Maart 2007 - 11:16

    Anne:

    Heerlijk, heerlijk, wat een leven heb je! Lekker ontbijten op het dakterras in het zonnetje, perfect! Hier is ook alles ok, mn tweede dag op mn nieuwe werk begonnen bij NDI! Superleuk! Ik mail snel. Knuf

  • 04 Maart 2007 - 13:43

    Malou:

    Klinkt weer allemaal heerlijk! ik wil ook....
    Goed dat het zo lekker met je onderzoek gaat!
    Vandaag 4-0 gewonnen maar we staan nog steeds gelijk hoor, ik wacht wel gewoon tot dat je terug bent :-) Vandaag schijnt de zon, de lente komt er aan, hopelijk!
    Veel succes en plezier nog ;-)
    Liefs

  • 04 Maart 2007 - 14:45

    Mama:

    dear son,
    Life is enjoyable en full of His beauty. Wat bijzonder dat je zo'n massameeting hebt meegemaakt.
    Gaat tegenvallen als je weer terug bent Zondag papa was in Ede bij de inzegening van de 2e voorganger Wilbert de Goei. Thomas kende jou niet toen papa het vroeg. Vorig week end was heel druk geen mail dus. Dit week-end Ludger Hanna Elise en Tirsa so all the chicks around us we miss you love you mama

  • 04 Maart 2007 - 14:55

    Twee Kipjes:

    Haaai broertje! Tirs en ik en papa en mama zijn net op Chicken Hunt geweest in De Klomp. De eieren komen in mei dus dan krijgt Tir waarschijnlijk twee kipjes, deze zijn een speciaal soort. Very fluffy ones!! Ik heb het steeds drukker op werk, dit weekend uitgerust. En op huizenjacht geweest op internet. Nog niets gevonden, Amsterdam is zo duur!! En Tir roept maar steeds dat zij voor E100,- ook meewil in een klein kamertje. Haha , poor me, stuck with her forever now :( Love you en dit weekend was t echt jammer dat je er niet was! Vergeet je niet mama's verjaardag 20 maart? Liefs je zusjes

  • 04 Maart 2007 - 15:11

    Hein:

    Jo negerr, leuk om al die mailtjes van je te krijgen om te lezen hoe t met je gaat daarzo! Hoop dat je daar de rest van je tijd ook goed mag doorbrengen zal dan ook zeker voor je bidden! En als je terug bent moeten we maar snel een potje diplomatie plannen:p paul was ook wel in voor een potje.. Groetjes uit 't Veen!!!

  • 04 Maart 2007 - 19:10

    Felix:

    Hee JJ! De verhalen klinken goed zeg! Ben blij dat na de cultuurschok van de eerste dag het allemaal zo voorspoedig met je gaat! Ben trouwens benieuwd naar foto's, heb je die? Heel veel succes en plezier weer de komende tijd!

  • 05 Maart 2007 - 01:18

    Lisa:

    He Janno,
    Klinkt allemaal heel erg goed, volgens mij heb je het naar je zin! Heel veel succes, geniet ervan!

  • 05 Maart 2007 - 20:30

    Juliaaa:

    Hola Janno! Que bueno.. Entiendo que te disfruta mucho, aqui, somos en Bariloche en vamos a Chile manana. El domingo somos en Santiago para comencar nuestra investigacion! Bueno, cuidate y suerte con tus trabajas y el poker, jaja! :) Chaooo, besitos Juul

  • 06 Maart 2007 - 05:15

    Srebrenica:

    Waar blijven de fotos?

  • 06 Maart 2007 - 05:21

    Wim:

    Zo te horen is er Licht in 'the heart of darkness'
    Er zijn overigens ook massa's Nigerianen en Keynianen hier Cambodia. Jammer genoeg worden ze hier zwaar gediscrimineerd.
    De kerk hier zou echt zo iets voor jou zij. Er zijn volgens mij 30 verschillende natioinaliteiten. En allemaal van die 'Can I have a Halleluja' figuren :-)

    Tof dat het goed gaat daar. Hier lopen dingen op zo op zijn einde. Heb overigens echt High-ranking business cards dude. Ze helpen mij zelfs al de politie mij probeert af te persen :-)
    It's all about connections!

    love from SUV-Lexus Country!

  • 06 Maart 2007 - 17:30

    Anne En Michiel:

    Ha kerel!

    Mooi te lezen dat het zo goed met je gaat in het noorden.. (voor ons dan) Met de studie en op persoonlijk vlak. Hoop voor je dat het zo blijft. Veel plezier en succes de komende tijd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janno

Welkom op mijn reislog. Ik ben Janno van der Laan, afgestudeerd politicologie en ontwikkelingsstudies. Van juni tot Oktober werk ik in Zambia als consultant bij het opzetten van waarhuizen zodat boeren hun producten kunnen verkopen over de agriculturele market exchange genaamd ZAMACE, om zo een eerlijke prijs te ontvangen en de markt te professionaliseren. Mijn taak is om waarhuizen klaar te maken om maize van de kleine boer te ontvangen. Deze periode volgt op een stage die ik hier bij het World Food Programme heb gelopen. Het vormt het begin van mij ontdekkingstocht in de ontwikkelingswereld waar ik later graag zelf in kom te werken. Dus wederom doe ik het Afrikaans continent aan en ben benieuwd wat me deze keer te wachten staat. Op deze reislog lees je hoe het me vergaat.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 79704

Voorgaande reizen:

12 Juni 2010 - 13 Juli 2010

Farming in Ethiopia

20 Mei 2009 - 05 Oktober 2009

Back 2 Africa

Landen bezocht: