Zambia 2nd Edition - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Janno Laan - WaarBenJij.nu Zambia 2nd Edition - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Janno Laan - WaarBenJij.nu

Zambia 2nd Edition

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Janno

18 Mei 2009 | Zambia, Lusaka

- elke waterdruppel volgt zijn eigen weg - Afrikaans gezegde

Overmorgen zal ik weer de tocht gaan maken, van amsterdam naar lusaka. Het is allemaal snel gegaan, maar ben klaar om te gaan. Na anderhalve maand omringt te zijn door vrienden en familie, vervolg ik mijn pad alleen. Zo heeft iedereen zijn eigen pad te volgen. Niet wetend waar de zojuist ingeslagen weg leidt, vertrouw ik erop dat iemand deze weg al voor me uitgaat, ik probeer maar simpelweg te volgen.

Voor ruim 4 maanden zal ik werken voor een boerenbeurs die door World Food Programme(WFP) en een amerikaanse organisatie PROFIT op is gezet, om de boereneconomie in Zambia te ontwikkelen. De boerenbeurs heet ZAMACE (Zambia Agricultural Commodities Exchange). De bedoeling van ZAMACE is de markt transparanter maken en voor iedereen toegankelijk. Kom dus niet meer voor het WFP te werken, maar voor een partnerorganisatie van ze. Schrok even toen ik hoorde hoe hoog economische mn job is, mis eerlijkgezegd een economische of agriculturele achtergrond, maar ach, nelson mandela heeft toch ook geen politicologie gestudeerd..denk ik dan maar;)

Heb er zin in mensen!

tot logs,
janno.

wist-je-dat:
* ik 30 uur onderweg ben, voor ik voet zet op Zambiaanse grond. maar hopen dat er iemand leuks naast me zit.
*ik Mary, de bananenmevrouw weer ga zien, maar snel een briefje schrijven..
*Ik aan bijna niemand in Zambia heb verteld van mijn return, heb nu al zien om al die verbaasde gezichten te zitten
*Ik laatst in Toomler (amsterdams comedycafe) er uit werd gepakt door de cabertier om over mn reis te vertellen en mn weblog, benieuwd of iemand nog op deze site langskomt.

  • 18 Mei 2009 - 12:25

    Thijs:

    Dope shizzle!

    Welke cabaretier was dat eigenlijk? Had ik wel bij willen zijn haha. Maar fijne reis woensdag Janno. Tot over 4 maandjes!
    (zo wat ben ik gewend om zulke dingen tegen jou te zeggen!)

    Peace,
    Thijs

  • 18 Mei 2009 - 13:26

    Mama:

    Zo Janno daar ga je dan als hollandse nieuwe, opnieuw naar Zambia.
    Je gaat vast een gezegende tijd tegemoet, If He leads you can follow. Easy
    Travel mercies.We zullen je missen

  • 18 Mei 2009 - 16:23

    Nick & Ank:

    Heel veel zegen Janno op deze 2nd-trip naar Zambia. We zullen je missen.

    Nick en Ank

  • 19 Mei 2009 - 09:46

    Veron:

    Heeeey Bud! Het gaat weer bijna beginnen, je tweede reis naar Zambia. Moet bekennen dat ik wel een beetje jaloers ben dat jij alles en iedereen weer gaat zien en meemaken. Echt supertof dat je dit allemaal voor elkaar hebt gekregen! Heel veel plezier en succes! Keep in touch! Dikke kus!

  • 19 Mei 2009 - 09:47

    Veron:

    En Luapula Province ga je deze keer wel bezoeken natuurlijk he? XX

  • 22 Mei 2009 - 12:41

    Liesl:

    Broertjuuuuuh! Mama heeft Storkie weggegooid, koop je een nieuwe bij Wimpies? Remember all the fun we had with him. He was such a flexible friend :) Uk en ik zijn vandaag terug gekomen. Was super! X

  • 24 Mei 2009 - 09:15

    Laura:

    Heej!

    hoop dat je ondertussen goed bent aangekomen! Heel veel plezier en succes de komende maanden. Hou ons op de hoogte!

    Kus...Lau

  • 24 Mei 2009 - 19:19

    Veron:

    Ben je er al? Schrijf eens snel een verhaaltje over hoe het is om weer terug te zijn! De Zambia delegatie wordt trouwens de grote afwezige op de selectiedagen. Verder komt iedereen. Zelfs Laurentieu vliegt over vanuit Roemenie. Maar die Zambianen "die zitten natuurlijk alweer in het buitenland". Haha. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janno

Welkom op mijn reislog. Ik ben Janno van der Laan, afgestudeerd politicologie en ontwikkelingsstudies. Van juni tot Oktober werk ik in Zambia als consultant bij het opzetten van waarhuizen zodat boeren hun producten kunnen verkopen over de agriculturele market exchange genaamd ZAMACE, om zo een eerlijke prijs te ontvangen en de markt te professionaliseren. Mijn taak is om waarhuizen klaar te maken om maize van de kleine boer te ontvangen. Deze periode volgt op een stage die ik hier bij het World Food Programme heb gelopen. Het vormt het begin van mij ontdekkingstocht in de ontwikkelingswereld waar ik later graag zelf in kom te werken. Dus wederom doe ik het Afrikaans continent aan en ben benieuwd wat me deze keer te wachten staat. Op deze reislog lees je hoe het me vergaat.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 78980

Voorgaande reizen:

12 Juni 2010 - 13 Juli 2010

Farming in Ethiopia

20 Mei 2009 - 05 Oktober 2009

Back 2 Africa

Landen bezocht: